Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.02 09:14 - В ЕП е внесена петиция срещу ACTA с близо 2.5 милиона подписа
Автор: parasol Категория: Политика   
Прочетен: 525 Коментари: 14 Гласове:
22

Последна промяна: 29.02 09:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В Европейския парламент беше внесена петиция срещу ACTA с близо 2.5 милиона подписа

Петиция, призоваваща евродепутатите да "защитят свободния и отворен интернет и да отхвърлят ратификацията на Търговското споразумение за борба с фалшифицирането (ACTA)", беше внесена в Европейския парламент във вторник. Петицията е подписана от почти 2.5 милиона души от цял свят.





"Получаването на петиция, подкрепена от над 2 милиона души, ни възлага дори още по-голяма отговорност да чуем мнението на европейските граждани и да им предоставим място, където да могат да изразят своите виждания пред европейските институции", каза председателят на парламентарната комисия по петиции Eminia Mazzoni (ЕНП, Италия) след получаването на петицията.

 

Европейският парламент сега започва процеса на разглеждане на предложението за споразумение относно ACTA. Европейските депутати ще трябва да разгледат много внимателно предложението, вземайки предвид всички опасения, като същевременно направят разумна оценка на фактите и претеглят доводите за свободата на интернет, от една страна, и борбата срещу фалшифицирането, от друга. Комисията по петиции на ЕП ще реши през следващите седмици какво точно продължение да бъде дадено на петицията.

 

Петицията беше внесена от Alex WilksPascal Vollenweider и Anne Agius от името на Avaaz, организация, която използва Интернет за провеждането на кампании по различни въпроси. Текстът на петицията призовава Европейския парламент да "защити свободния и отворен интернет и да отхвърли ратификацията на Търговското споразумение за борба с фалшифицирането (ACTA), което ще го унищожи".

 

Комисията по петиции ще вземе решение относно допустимостта на петицията на следващото си заседание на 19-20 март. Ако петицията е обявена за допустима (т.е., ако тя попада в сферата на компетентност на ЕС), парламентарната комисия след това ще проведе открита дискусия с участието на вносителите, експерти, Европейската комисия и други заинтересовани страни. Подобно събитие би допринесло към публичния дебат, който вече започна официално тази седмица в Европейския парламент (вж. по-долу списък на събития в следващите дни, свързани с ACTA).

 

Две страни

 

Г-жа Mazzoni е получили през последните няколко седмици и писма от граждани и организации в защита на ACTA. Така например, в писмото от Международната конфедерация на дружествата на авторите и композиторите се казва, че "ACTA е добра за Европа, тъй като без да променя законодателството на ЕС, установява общи процедури за справяне с нарушенията на правата на интелектуалната собственост в страни, които представляват 50% от световната търговия".

 

Право на петиции

 

Всеки гражданин или постоянно пребиваващ в Европейския съюз може - самостоятелно или в съдружие с други лица - да подаде петиция до Европейския парламент по въпрос, който попада в областите на компетентност на Европейския съюз и който го/я засяга директно.

 

Правото на петиция, залегнало в Договора за ЕС, е основно право, свързано с европейското гражданство. То представлява ефективен начин хората да участват пряко в работата на ЕС и да могат да отправят своите опасения, жалби и предложения, които да бъдат разгледани от депутатите.

 

Други събития в ЕП през тази седмица, свързани с ACTA

 

ACTA ще бъде обект на първо публично обсъждане в Комисията по международна търговия в четвъртък, 29 февруари. Именно тази парламентарна комисия ще направи официална препоръка към Парламента дали да одобри или не ACTA. Парламентът не може да внася изменения в споразумението, може само да го одобри или отхвърли на свое пленарно заседание. Ако ЕП не даде своето съгласие, след това споразумение не може да влезне в сила, поне не и що се отнася до ЕС.

 

На 1 март ще се проведе публичен семинар, в които членове на ЕП, академични експерти, организации на гражданското общество и представители на европейските институции ще обсъдят възможните ползи и недостатъци, произтичащи от ACTA.

Излъчване на живо на събитията от ЕП, свързани с ACTA


Страницата на ЕП на български език






Тагове:   петиция срещу acta,


Гласувай:
22
0



1. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Слави!
29.02 09:44
Европейският парламент не трябва да ратифицира АСТА и се надявам, че това няма да стане! Стана банално, да повтаряме но в ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) не се говори само за ликвидиране на свободния и отворен интернет, а за нарушаване на исконни човешки права, за връщане развитието на човечеството в каменната ера, за обръщане пътя на цивилизационно развитие на 360 градуса в робовладелческо общество преди Христа! Нашето правителство замрази ратифицирането, след като министърът на икономиката Трайчо Трайков пое лично отговорността за подписването на документа, внасяйки в Министерски съвет решение, с което всички процедури по ратификацията на ACTA бяха спрени. Официалната позиция е, че България ще изчака останалите държави да приемат единна позиция на Европейския съюз и след това ще реши какво да прави. Българското гражданско общество трябва да е наясно, че България все още няма категорична позиция "за" или "против", а е в режим на изчакване. Еврокомисарят по правосъдието, основните права и гражданството Вивиан Рединг, заяви, че "свободата на изразяване и на информация са основни права, защитени от законодателството на ЕС, но подчерта и, че интелектуалната собственост също е под закрилата на европейското право" и че "категорично е за свободния достъп до интернет и свободата на информиране чрез интернет."

Именно тук се таи тънката и невидима на пръв поглед уловка, но жестока граница - дано не извъртят нещата и да го приемат частично, което, повтарям, няма да ни върне в средните векове на инквизицията, а ще ни изстреля в робовладелческите селения преди Христа. Да не забравяме, че макар и членки на ЕС ние сме самостоятелна държава, която, както може самостоятелно да ликвидира математическите гимназии и да унищожава българското образование, така би могла, като една Полша например, да каже категорично "НЕ" на АСТА, а не да е "в режим на изчакване"! Благодаря ти и ме извини за предългия коментар, но нямам миг покой с тази заплаха и посегателство над свободите ни.
цитирай
2. parasol - Тънка е границата - като острие на бръснач. От една страна, общочовешки права, от друга - авторски, т.е. лични. Труден баланс.
29.02 10:07
malchaniaotnadejda7 написа:
Европейският парламент не трябва да ратифицира АСТА и се надявам, че това няма да стане! Стана банално, да повтаряме но в ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) не се говори само за ликвидиране на свободния и отворен интернет, а за нарушаване на исконни човешки права, за връщане развитието на човечеството в каменната ера, за обръщане пътя на цивилизационно развитие на 360 градуса в робовладелческо общество преди Христа! Нашето правителство замрази ратифицирането, след като министърът на икономиката Трайчо Трайков пое лично отговорността за подписването на документа, внасяйки в Министерски съвет решение, с което всички процедури по ратификацията на ACTA бяха спрени. Официалната позиция е, че България ще изчака останалите държави да приемат единна позиция на Европейския съюз и след това ще реши какво да прави. Българското гражданско общество трябва да е наясно, че България все още няма категорична позиция "за" или "против", а е в режим на изчакване. Еврокомисарят по правосъдието, основните права и гражданството Вивиан Рединг, заяви, че "свободата на изразяване и на информация са основни права, защитени от законодателството на ЕС, но подчерта и, че интелектуалната собственост също е под закрилата на европейското право" и че "категорично е за свободния достъп до интернет и свободата на информиране чрез интернет."

Именно тук се таи тънката и невидима на пръв поглед уловка, но жестока граница - дано не извъртят нещата и да го приемат частично, което, повтарям, няма да ни върне в средните векове на инквизицията, а ще ни изстреля в робовладелческите селения преди Христа. Да не забравяме, че макар и членки на ЕС ние сме самостоятелна държава, която, както може самостоятелно да ликвидира математическите гимназии и да унищожава българското образование, така би могла, като една Полша например, да каже категорично "НЕ" на АСТА, а не да е "в режим на изчакване"! Благодаря ти и ме извини за предългия коментар, но нямам миг покой с тази заплаха и посегателство над свободите ни.

цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - Да, Слави.
29.02 12:18
Има друго. Аз го прочетох буква по буква - много внимателно. Последното, което брани АСТА са авторските права. Напротив! Авторите, творците, имат интерес изкуството им да стига до повече хора. Независимо от висотата на постиженията им. Ето, ние тук предпочитаме да споделим стиховете си с приятели, на които да харесат, отколкото да ги изтъргуваме в някои много четен вестник за няколко сребърника в повече. Така е и с големите творци. Текстът на "споразумението" защитава корпоративни интереси, позволява на корпорациите безнаказано да се намесват в законодателствата на автономни държави, изтрива територии и граници, отнема национални права и правомощия, искони човешки свободи. Там е целият ужас на ставащото, чудовищното посегателство, а не в авторските права, според мен. Затова, дано не извъртят нещата така, че всичко опира до свобода на интернет пространството и частично да ратифицират, т.е да прокарат този мракобесен акт, който, повтарям, ще хвърли човечеството в небитието и ще превърне постиженията на цивилизацията дотук в прах.
цитирай
4. parasol - И аз бих предпочел повече хора да четат това, което пиша; авторските права ще трябва да претърпят някои промени.
29.02 12:52
malchaniaotnadejda7 написа:
Има друго. Аз го прочетох буква по буква - много внимателно. Последното, което брани АСТА са авторските права. Напротив! Авторите, творците, имат интерес изкуството им да стига до повече хора. Независимо от висотата на постиженията им. Ето, ние тук предпочитаме да споделим стиховете си с приятели, на които да харесат, отколкото да ги изтъргуваме в някои много четен вестник за няколко сребърника в повече. Така е и с големите творци. Текстът на "споразумението" защитава корпоративни интереси, позволява на корпорациите безнаказано да се намесват в законодателствата на автономни държави, изтрива територии и граници, отнема национални права и правомощия, искони човешки свободи. Там е целият ужас на ставащото, чудовищното посегателство, а не в авторските права, според мен. Затова, дано не извъртят нещата така, че всичко опира до свобода на интернет пространството и частично да ратифицират, т.е да прокарат този мракобесен акт, който, повтарям, ще хвърли човечеството в небитието и ще превърне постиженията на цивилизацията дотук в прах.


Спомням си тук какви препирни избухнаха тук, когато блог.бг си позволи да уведоми потребителите си, че може да използва техните творения както си иска, щом им е предоставил безплатно платформата си.
цитирай
5. nbrakalova - Спомням си тук какви препирни из...
29.02 13:28
parasol написа:
Спомням си тук какви препирни избухнаха тук, когато блог.бг си позволи да уведоми потребителите си, че може да използва техните творения както си иска, щом им е предоставил безплатно платформата си.


И с право! Различен е погледът, когато човек иска да ползва нещо, от този, когато от него искат да ползват или вземат. Нещо като разликата, когато сме на волана, от тази, когато сме пешеходци. :)
Колкото до "нарушаване на исконни човешки права, за връщане развитието на човечеството в каменната ера, за обръщане пътя на цивилизационно развитие на 360 градуса в робовладелческо общество преди Христа", както отбелязва malchaniaotnadejda7, - пробвано многопосочно, това е на път да стане, като стартът е иницииран в т.нар. свободен свят. До каменната ера няма да се стигне, защото за целта ще бъдат използвани съвременните технологии. :)
цитирай
6. parasol - Каквито и ограничения да се приемат, те винаги могат да се "пробият". Някой може лби да те спаси, ако те плагиатстват?
29.02 14:16
nbrakalova написа:
parasol написа:
Спомням си тук какви препирни избухнаха тук, когато блог.бг си позволи да уведоми потребителите си, че може да използва техните творения както си иска, щом им е предоставил безплатно платформата си.


И с право! Различен е погледът, когато човек иска да ползва нещо, от този, когато от него искат да ползват или вземат. Нещо като разликата, когато сме на волана, от тази, когато сме пешеходци. :)
Колкото до "нарушаване на исконни човешки права, за връщане развитието на човечеството в каменната ера, за обръщане пътя на цивилизационно развитие на 360 градуса в робовладелческо общество преди Христа", както отбелязва malchaniaotnadejda7, - пробвано многопосочно, това е на път да стане, като стартът е иницииран в т.нар. свободен свят. До каменната ера няма да се стигне, защото за целта ще бъдат използвани съвременните технологии. :)

цитирай
7. gocho52 - Подкрепям!
29.02 14:32
.
цитирай
8. parasol - )))
29.02 14:39
gocho52 написа:
.

цитирай
9. aqualia - Наистина в АСТА не става дума само за авторски права...
29.02 15:55
Напълно подкрепям, подписах петицията против АСТА и ми остава една гола надежда..., че в Европарламента има и истински демократи..., които не са си изгубили акъла.
цитирай
10. parasol - И аз съм убеден, че няма да мине. Отпорът е много голям и повсеместен. Утре ще е ясно какво ще реши ЕП.
29.02 17:06
aqualia написа:
Напълно подкрепям, подписах петицията против АСТА и ми остава една гола надежда..., че в Европарламента има и истински демократи..., които не са си изгубили акъла.

цитирай
11. panazea - Слави , битката продължава !
03.03 11:30
Честити празници !
Решението е на Европейския съд ! Ние трябва да ги спрем ! :)))
http://www.avaaz.org/en/acta_time_to_win/?slideshow
цитирай
12. parasol - ЕП още не е взел решение, но аз мисля, че ще той ще отхвърли АСТА.
03.03 12:14
panazea написа:
Честити празници !
Решението е на Европейския съд ! Ние трябва да ги спрем ! :)))
http://www.avaaz.org/en/acta_time_to_win/?slideshow

цитирай
13. panazea - Не съм толкова сигурна !
03.03 12:29
Кой знае какви коварни планове ни кроят ?
Те само за това мислят ! Как да ни е гадно!:)))
цитирай
14. parasol - Спокойно, няма да мине. Убеден съм, че ще го отхвърли и най-много да поиска нов вариант.
03.03 12:38
panazea написа:
Кой знае какви коварни планове ни кроят ?
Те само за това мислят ! Как да ни е гадно!:)))

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: parasol
Категория: Изкуство
Прочетен: 1454011
Постинги: 1119
Коментари: 13666
Гласове: 37915