Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2010 23:47 - Пролет пукна, "Арена ди Сердика" - не
Автор: parasol Категория: История   
Прочетен: 2139 Коментари: 24 Гласове:
21

Последна промяна: 26.05.2010 23:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Когато преди няколко години археолози разкриха останки от късноантичния амфитеатър в центъра на София (на ул. "Будапеща"), не само се вдигна голям шум, но и се заговори как импозантният древен строеж ще бъде разкрит изцяло, укрепен, консервиран и покрит, за да се превърне в една от атракциите на столицата.
Обаче патриотичният шум поутихна и след време стана ясно, че на мястото ще се строи.
Но не завод за живота, а прост хотел.
Речено-сторено: днес върху руините се кипри модерен хотел, назован гордо, по мутренски, "Арена ди Сердика".
Естествено, това предизвика грандиозен скандал. Цялата ни будна общественост (преди да бъде приспана с лозунги, закани и обещания) начело с историко-археологическата гилдия рипна срещу тази "идея".
Но, както обикновено, шумът трая три дни и сега хотелът си стои по живо, по здраво и даже е станал нещо като център на културата. А дори в Уикипедия пише, че трябва да бъде съборен през пролетта на ....2010 г.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%80%D0%B8%D0%BC%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B0%D0%BC%D1%84%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%B0%D1%82%D1%8A%D1%80
Днес ходих там служебно. Отидох, видях и снимах, както е рекъл самият Цезар. Естествено, никой няма и грам намерение да бутне сградата даже с кутре.
На етаж  -2 собствениците, слава Богу, поне са оставили руините в "естественото" им състояние, като са превърнали част от помещението в заведение, а друга част от него успешно се използва като зала за пресконференции и концертни (може би) изяви.

  Изглед от фоайето на първия етаж към руините на амфитеатъра. През витрините вдясно се вижда ул. "Будапеща", т.е. това е нивото на града.









На кота "нула" ;)))





Стените са украсени с картини от една изложба, но не по Мусоргски.







Дали някой ще се реши да събори вече построения и вероятно доста скъп хотел, е може би Божа работа. 
Добре поне, че нещичко са оставили, за да се възползват от него - от една страна, чисто  бизнесменски, а от друга - с реверанс към историята и културата.
Това все пак е  нещо....
 



Гласувай:
21
0



1. yuliya2006 - СЛАВ, ДРЕВНОСТ И СЪВРЕМЕННО СТР...
27.05.2010 07:40
СЛАВ, ДРЕВНОСТ И СЪВРЕМЕННО СТРОИТЕЛСТВО В ЕДИН ТАНЦ..ВЪЛШЕБНО Е, БЕЗЦЕННО Е!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ГРАДОВЕ И СЕЛА" втора част

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
2. анонимен - За мен това е кощунство!!!
27.05.2010 07:54
Ще се поровя малко в законите и ще открия поне пет причини, този хотел да бъде съборен...
Горко на тази държава, допуснала с археологическите и ценности, да се ползват частни интереси...
цитирай
3. parasol - yuliya2006 -
27.05.2010 08:09
yuliya2006 написа:
СЛАВ, ДРЕВНОСТ И СЪВРЕМЕННО СТРОИТЕЛСТВО В ЕДИН ТАНЦ..ВЪЛШЕБНО Е, БЕЗЦЕННО Е!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ГРАДОВЕ И СЕЛА" втора част

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Разбира се )))
цитирай
4. parasol - despinida
27.05.2010 08:10
despinida написа:
Ще се поровя малко в законите и ще открия поне пет причини, този хотел да бъде съборен...
Горко на тази държава, допуснала с археологическите и ценности, да се ползват частни интереси...


"...с археологическите и ценности, да се ползват частни интереси... "
Мисля, че това е най-точната формулировка на този проблем.
цитирай
5. lado - Добре, че световните исторически и ...
27.05.2010 09:02
Добре, че световните исторически и археологически паметници не са на територията ни. Примерно защото мутри щяха да направят хотел и от Колизеума, или щяхя да бутнат кулата в Пиза, защото така и така е тръгнала да пада, за да метнат един МОЛ набързо...
цитирай
6. parasol - Владо,
27.05.2010 09:15
lado написа:
Добре, че световните исторически и археологически паметници не са на територията ни. Примерно защото мутри щяха да направят хотел и от Колизеума, или щяхя да бутнат кулата в Пиза, защото така и така е тръгнала да пада, за да метнат един МОЛ набързо...



Подобни примери и на мен ми се мернаха ;))) Това е то отношението на лумпена към нещата: нищо свято няма за него, защото не го осъзнава.
цитирай
7. martiniki - ...
27.05.2010 09:46
сигурно никъде го няма това, извън България, но в Стара Загора също са строени сгради върху руините, където и да копнеш по центъра изскачат основи с римски градеж и аз дори се радвам, когато останките са запазени и са част от интериора на зали и галерии, защото така има шанс да се запазят и да им се наслаждаваме и някак да вмъкнем история в ежедневието си...Не съм сигурна, но ми се струва, че и зимната градина на пицария "Венеция" е с естествен интериор от древни зидове

ето например Галерия 8 -http://zlatnaesen.snimka.bg/friends/predstavyane-quot-druga-luna-quot-na-dora-gospodinova-marta.303895.8681384
цитирай
8. parasol - Дора, да, така е,
27.05.2010 09:55
martiniki написа:
сигурно никъде го няма това, извън България, но в Стара Загора също са строени сгради върху руините, където и да копнеш по центъра изскачат основи с римски градеж и аз дори се радвам, когато останките са запазени и са част от интериора на зали и галерии, защото така има шанс да се запазят и да им се наслаждаваме и някак да вмъкнем история в ежедневието си...Не съм сигурна, но ми се струва, че и зимната градина на пицария "Венеция" е с естествен интериор от древни зодове

ето например Галерия 8 -http://zlatnaesen.snimka.bg/friends/predstavyane-quot-druga-luna-quot-na-dora-gospodinova-marta.303895.8681384


Ясно е, че не може заради руините да не оставим място за живите ;))) Но като знаем у нас кои и какви "бизнесмени" се възползват от нещата, работата става друга.
цитирай
9. анонимен - Под София цял един град е закопан - Истината за старините на столицата
27.05.2010 10:05
Вижте това http://www.kultura.bg/bg/article/view/16858

или прочетете по-надолу, какво открих още по темата...ЖАЛКА ДЪРЖАВИЦА, С ЖАЛКИ УПРАВЛЯВАЩИ ....

Колизеум от некласически тип, датиран към ІІ-ІV в., се откри при строеж на ул. „Будапеща” близо до бул. „Дондуков”. Находката е предизвестена от отдавна запилян на пл. „Св. Неделя” каменен релеф с изображения на циркови игри с животни и театрални представления, провеждани в триетажна постройка с арена, седалки, ниши. Уникалният за страната ни исторически паметник е твърде различен от величавия си събрат в Рим и защото, вместо национално богатство, се оказа частна собственост, заедно с антични монети и глинени съдове.
Около две години по-късно част от Колизеума се появи в новия хотел „Арена ди Сердика”, по-точно в тамошния лоби бар, който предлага гледка към антична арена. Случката е с щастлив край и за пореден път допълва думите на проф. Константин Иречек: „Под София цял един град е закопан, отдолу е Сердика!”. Още повече, че през изминалите 130 години бяха разкрити множество паметници в сърцето на София. Създавано векове съгласно крепостната му стена, то най-общо се намира между отсечки на улиците „Лавеле”, „Екзарх Йосиф”, „Алабин”, „Сердика”, където са скрити археологически артефакти, носители на послания за миналото на столицата. Отколе на това място е градският търговски център. Пострадал най-тежко от бомбардировките през Втората световна война, неговото възстановяване беше неотложно. Затова още в края на 1945 г. се изработва устройствен план и държавата инвестира средства за мащабното строителство, включително и за задължителните археологически проучвания на натоварените с история строителни терени. През 1949 г. в изкопа на строежа на Партийния дом (сега Народно събрание) двама работници и изследователски екип от Музея за история на София (МИС) се натъкват на развалини от малка църква и възстановената върху нея трикорабна християнска базилика. Както тук, така и при останалите строежи, се изровиха глинени съдове от различни епохи… В изкопа на ЦУМ пък следи от тракийско селище си правеха компания с малкото руини от римска баня.
Според налични писмени свидетелства, парцелът, предназначен за издигането на хотел Балкан (Шератон), се оказва археологическо съкровище. Така, ако сред южната страна на този обект израстват стени на постройки на тракийско селище от VІ-ІV в. пр. Хр., то в централната му част оскъдни руини напомнят за най-голямата сердикийска сграда (Преториум), а в североизточната му страна под кафе-сладкарницата на хотела запазен амфитеатър със седалки и две помещения демонстрират присъствие на Народно събрание (Булевтерион). Необичайните находки подтикват главният проектант арх. Д. Цолов да се застъпи пред арх. Георги Стоилов за промени в плана на приземието. Напразно! Старините се разрушават.
Същевременно наблизо възкръсват редица археологически паметници. Те оцеляват и бързо са оформени в археологически комплекси, където на открито се срещат представители на римската, българската и ислямската цивилизация с един средновековен бунар, някога прочуто аязмо. Тази самобитна столична забележителност е рожба на наложилото се снишаване на градското равнище в задния двор на хотел „Шератон-Балкан”, Президентството и строящо се зданиe (Детмаг) на ул. „Съборна”№1, което ляга върху антична сграда с две ротонди, едната вероятно баня. А колкото до археологическия ансамбъл, той става съсед на най-старата сграда в София, запазената до покрив кръгла черква „Св. Георги” (ротонда). Строена за друга цел при управлението на император Константин Велики (306-317), тя е преустроена в църква през VІ в. и през не безметежното си битие е четирикратно изографисвана. След преобразяването й в Гюл джамия през XV век, прочутите стенописи са замазани. И ако след Освобождението започва реставрацията на античната църква, тя едва при възстановяването на градския център се отървава от културните пластове, в които е затънала до гуша. По същото време възстановява гиздавия си лик старинната черквичка „Св. Петка Самарджийска”. Загърбила предишния си адрес на бул. „Мария Луиза”№2, тя се озовава сред зачатието на Ларгото.
Това нововъведение се заимства от съветската архитектура. На наша почва Ларгото разшири и преобрази срутеното начало на бул. „Дондуков” и „Мария Луиза”. При създаването и оформянето му от пл. „Св. Неделя” до Партийния дом се ширна изумителна гледка на разкрит археологически остров, наблъскан с развалини. Нещо повече! Главната сердикийска улица – Виа Принципалис, ескортирана от артефакти, надничаше тук-таме от 6 метра дълбочина. Няма потвърждение дали това е същата улица от ІV век, която започва от изнамерената край ул. „Сердика” и бул. „Дондуков” източна главна порта на Сердикийската крепостна стена, флангирана с две петоъгълни кули и съпътствана от други археологически артефакти. По-късно това историческо кътче оживя в подлеза между Министерския съвет и Президентството и впечатли с уникалността си американския президент Клинтън.
Голямото строителство в градското ядро завърши към 1955-1956 г. и остави на спокойствие историческото наследство на Столицата. То е една приятна тайна, съхранена срещу кабината на премиера Борисов - сводове, колони, керамични плочи. Нещо повече, на втория етаж под земята в сградата на Министерския съвет, повече от 100 хиляди фанелки и шапки са складирани между антични арки, колони, специална ниша с разположение изток – запад, според каноните на църквата. Така ще е, докато археолозите мълчат. Навремето, поради нецелесъобразност, това културно наследство не се проучи археологически, но се описа подробно и се фотодокументира.
Заличаването на раните от бомбардировките продължи и по западната страна на старинната ул. „Цар Калоян”, където на номер осем започна строеж на обществена сграда, а в непосредствена близост и на хотел „Рила”. На строителната площадка се появиха значими руини от великолепна антична постройка. Монументалността и архитектурните форми на сградата, разгъната на 400 кв. м., дават основания на археолози и историци от МИС да допускат, че находката е резиденцията на император Константин Велики в Сердика. Палатът през средновековието се ремонтира и предоставя за градски дом на средечкия управител севастократор Калоян и ктитор със съпругата си Десислава на Боянската църква (1259). Част от този легендарен дворец беше запазена в сутерена на приватизираното здание-майка на ул. „Цар Калоян” №8, но понастоящем неговото състояние и статут са неизвестни. Подобно е положението на частичка от главна сердикийска улица и дял от крепостната стена с триъгълната кула в сграда на бул. „Витоша” №1 и в магазина Роси на бул. „Мария Луиза” и ул. „Екзарх Йосиф” №18. Изброените старини са прашинки от загадъчното минало на столицата.
За сърцето на София началото на 70-те години от ХХ в. се оказа проблемно предвид започналия строеж на Българска външнотърговска банка, понастоящем Уникредит Булбанк на пл. „Св. Неделя”. Тогава управляващите вземат езоповското решение – преди унищожаването на прогнозираните археологически артефакти, съгласно наличните разпоредби, те да се проучат, изследват и документират от МИС. И, накрая, старинната черквичка „Св. Спас” да се вгради в банката. Речено, сторено! На първо време обектът напомня голям археологически ансамбъл, пълен с паметници, разположени едни в други и едни над други. Тези неми свидетели на сложната историческа съдба на древна София са носители на ценна информация. Така, разкритата по протежение 50 м. западна отбранителна система показа, че тя е била подкопана цели 15 метра и е имала неподозиран ходник. Тези факти водят към последните дни и мигове на обсадената от турските орди крепост. Като бонус се явява Западната порта на Сердика, която стои забравена между улиците „Г. Вашингтон”, „Княз Борис І”, „Трапезица”. Разкритите множество паметници се датират към ІІ в., а най-късните - към Възраждането.
В тази мимолетна историческа изложба витае духът на един изчезнал град, предвестникът на българската столица. Останки от антични улици, сгради, богат дом от VІ в., казармени помещения или две полуземлянки, традиционни славянски жилища, се редуват със струпани около сборище, преди храм на Херакъл, фрагменти от около 40 статуи, статуирани групи, релефи, които доказват трошенето на езически богове – идоли след утвърждаването на християнската религия в Римската империя. И това не е всичко. Изровените много монети от различни епохи, керамични турски съдове от ХVІІ в., лули, стотина ибрици, а и няколкото скъпи, вносни съдове от италианска майолика, потвърждават данни за жилища на дубровнишки търговци през ХVІ в. в западната част на стара София. И още надгробни паметници, скромни бижута, кръстове, кости пък сочат гробището при робската черквичка „Св. Спас”. Заровена след Освобождението от предците ни в основите на нейната едноименна трикорабна наследница, нейното изравяне, цяла непокътната до покрив и със запазени стенописи, предизвика сензация, победила високите сгради на обекта БВТБ. След архитектурното й заснемане, установило рождения й век като четвърти, старинната църква „Св. Спас” бе вградена в „новата” банка. Нейният по-нисък културен пласт пък остана в специално открито помещение с решетки в северната фасада на сградата. Разкритите преди 40 години паметници не изчезнаха безследно, най-малкото защото те са увековечени в документи, книги и предмети с антикварна стойност. Не случайно на 1 юни 1976 г. министерският съвет на НРБ обявява с постановление площите на антична Сердика и средновековен Средец за архитектурен исторически резерват. Доколкото ни е известно, разпореждането се спазваше, още повече, че съществуваше и съществува почти 100 годишна наредба за археологически проучвания на терени, натоварени с история. По същото време като бърза помощ половин век единствено МИС во главе с Магдалина Станчева се занимава с тези задължителни изследвания, включително и при откриване на паметници при изкопни работи. Не е забравен случаят, когато в средата на 90-те години при ремонтни работи на ул. „Гурко” се показа откритата в миналото гробница с изображения на архангелите Михаил, Габриел, Урил, Рафаел. Приблизително по същото време по ул. „Московска” се откриха още две сводести гробници със стенописи, които могат да се причислят към римския некропол, разпрострян под пл. „Св. Ал. Невски” и околните улици. Само до 1925 г са открити 125 гробници, гробове и още надгробни паметници саркофази. Този град на мъртвите не е като изчерпана въгледобивна мина и продължава да напомня за себе си. По пътя си през вековете той е обгрижван от поне 6 гробищни църкви. Три от тях са, както следва, от източната, от западна страна на храма „Св. София” и срещу него. Църквата, дала името на българската столица, в превод „Божия премъдрост”, наследява две други на същото място. Първата разрушили вестготите (367-382), а следващата - хуните (443). През управлението на император Юстиниян (527-565) построяват църквата „Св. София”. След възход и падения, бури и земетресения (1616, 1818, 1858), трикорабната кръстовидна базилика, превърната и в джамия, е загубила първичния си образ, стенописите, но запазва непокътнати гробовете на болярите Худър и Витомир (ХІІ-ХІV в.) и масивните им пръстени-печати.
Като зона на мрака, огромният град на мъртвите и църквата-джамия са извор на страховити легенди. Най-популярната е за някоя си принцеса София, дарила средства за храма, но убита от брат си и там заровена, която нощем огласява с песнопения църквата и танцува на лобното си място. Тези предания правят „джамията” непопулярна и слабо посещавана от мюсюлманското население, но не повлияват на многото чужденци, пътешественици, дипломатически делегации да разгледат църквата като най-известната градска забележителност.
Преди известно време се заговори за изграждането на подземен гараж под пл. „Св. Ал. Невски”. Слухът засега е без отговор, но това не попречи трасето на новото метро от комплекс „Младост”, след като яко е изровило бул. „Цар Освободител” от Орловия мост до СУ Св. Кл. Охридски”, да издълбае Некропола, да понапука Военния клуб, а после… да унищожи археологическия остров под Ларгото. Де да беше само това. Оказа се, че пред очите ни се поруга историческата памет на столицата заради един законспириран гараж за 600 коли, превърнал се за журналистическото войнство в димка-невидимка. Прогресът изисква жертви разумни, премерени, а не намирисващи на корупция. Защото ако в нашата държава се спазваха задължителни и утвърдени наредби, преди започване на строежа и по негово време трябваше да се извършат археологически проучвания. Нищо подобно не се случи и от паметниците нищо не остана. Кой разреши тази гавра с миналото на София? Визите за строеж на метрото се подписваха от екс-директора на НИПКИ арх. Георги Угринов и от Главния архитект на столичната община арх. Петър Диков. Както те, така и директорът на изпълнителя ЕООД „Метрополитен” инж. Ст. Братоев забравиха тези изисквания. Строежите на метро 2 и гаражи започнаха без първа копка, зад високи огради при пълно информационно затъмнение, което не позволи маршрутът на трасето и автопарка да излязат на светло. Скандал за унищожаването на паметниците не се състоя. Но бъдещето на старините в София е застрашено и от новия Градоустройствен план на София, който, според отговорни лица, арх. Диков и др., не гарантира неприкосновеността на столичното историческо наследство, още повече, че то не е само в сърцето на София, а навсякъде из града. Скрити са римски вили в кварталите Ст. Караджа, Обеля, Филиповци, Орландовци. Още през 1924 г. при строеж в Александровска болница се показа голяма елегантна баня с мозайки и скулптури. Да припомним ли за храма на Сарапис на ул. „Денкоглу” и „Граф Игнатиев” или за безценните обредни женски фигурки от 7000 г. пр. Хр. в кв. „Гео Милев”. Няма да пропуснем и наскоро разрушеният ранно християнски комплекс в кв. „Лозенец” с вероятната църква, където е заседавал в 345 г. Сердакийският Вселенски събор. Не е ли крайно време министърът на културата и премиерът Борисов да разгледат оцелелите археологически паметници в Министерския съвет и да погледнат отвисоко към Общината. И към Ларгото, студения крематориум за безброй археологически паметници. Кой и как унищожи историческото сърце на София? Отговор няма!

цитирай
10. parasol - Благодаря.
27.05.2010 10:12
Арх. Христо Генчев е безспорен авторитет и познава нещата. Жалко за пропусантите възможности София хем да расте, хем да си запази историческото наследство в автентичен вид.
цитирай
11. анонимен - После, чужди сили ни били виновни, че сме нямали култура...
27.05.2010 10:26
Българите сами, със своето невежество и алчност, сме погубвали от край-време ценностите си, пилеейки и разрушавайки ги...опожарявайки ги...оставяйки ги да мухлясват или ръждясват по разни мазета и тавани...грабейки си могилите, крадейки античните си ценни движими и недвижими находки... И винаги с едничка цел - облагодетелстване на единици...
Културооо, културооо... за теб място в нашия обор няма...
цитирай
12. parasol - despinida
27.05.2010 11:07
despinida написа:
Българите сами, със своето невежество и алчност, сме погубвали от край-време ценностите си, пилеейки и разрушавайки ги...опожарявайки ги...оставяйки ги да мухлясват или ръждясват по разни мазета и тавани...грабейки си могилите, крадейки античните си ценни движими и недвижими находки... И винаги с едничка цецел - облагодетелстване на единици...
Културооо, културооо... за теб място в нашия обор няма...


"Каквото сам си напарвиш, никой не може да ти направи!", сами сме си го изрекли.

цитирай
13. lado - Не се споменава най-голямото не...
27.05.2010 12:02
Не се споменава най-голямото неолитно селище в света при басейна "Червено знаме" - на площ от общежитията за чуждестранни студенти до квартал "Слатина" с разкрити планировки на къщи от по 140 кв.м. ....
цитирай
14. анонимен - Ладо, както винаги - перфектен и прецизен в прочита си!
27.05.2010 13:08
Прав си, аз мисля, че има и други неопоменати руини...
И като сме на тази вълна,да попитам...Има ли издадена Карта (Енциклопедия) на археологическите културни паметници в България , представена през призмата на днешните исторически открития ? Която да е написана на достъпен и диалогичен (като за прости хора, към които се числя и аз), език. Да е изпълнена с интересни снимки, с триизмерни изгледи, снимани под различен ракурс... щото, май не съм виждала, или ако - да, то те са само "на парче".
Хех, а като се сетя, за проекта на подводната атракция, която беше предложена преди години, когато се прочу долината на тракийските фараони... още един метеорит, прелетял и угаснал над културно-историческия ни небосклон...:)
цитирай
15. parasol - lado -
27.05.2010 13:22
lado написа:
Не се споменава най-голямото неолитно селище в света при басейна "Червено знаме" - на площ от общежитията за чуждестранни студенти до квартал "Слатина" с разкрити планировки на къщи от по 140 кв.м. ....


Неотдаван из нета се въртеше един клип с много от важните археологически обекти, които просто се рушат. Май е време пак да го пуснем.
цитирай
16. parasol - НИПК
27.05.2010 13:24
despinida написа:
Прав си, аз мисля, че има и други неопоменати руини...
И като сме на тази вълна,да попитам...Има ли издадена Карта (Енциклопедия) на археологическите културни паметници в България , представена през призмата на днешните исторически открития ? Която да е написана на достъпен и диалогичен (като за прости хора, към които се числя и аз), език. Да е изпълнена с интересни снимки, с триизмерни изгледи, снимани под различен ракурс... щото, май не съм виждала, или ако - да, то те са само "на парче".
Хех, а като се сетя, за проекта на подводната атракция, която беше предложена преди години, когато се прочу долината на тракийските фараони... още един метеорит, прелетял и угаснал над културно-историческия ни небосклон...:)


имат множество издания, но едва ли такава енциклопедия е направена. Тя би трябвало да бъде многотомна и да струва доста пари, но нали има други приоритети, най-вече голф игрища, хотели за мафиоти и т.н.



цитирай
17. mikino - Аман от лапачи! За какво им е тоя х...
27.05.2010 14:08
Аман от лапачи! За какво им е тоя хотел??? Че са малко в София!!! Защо не постоят музей "СЕРДИКА" примерно??? Ама де толкова акъл!!!
цитирай
18. parasol - mikino
27.05.2010 14:12
mikino написа:
Аман от лапачи! За какво им е тоя хотел??? Че са малко в София!!! Защо не постоят музей "СЕРДИКА" примерно??? Ама де толкова акъл!!!


В музея няма гювеч, а грижи ;)))
цитирай
19. анонимен - Тук се ожених. Хотелчето се води ...
27.05.2010 14:45
Тук се ожених. Хотелчето се води Бутиково, точно заради тези "руини".
Доколкото знам в съседство Националната Електрическа компания беше започнала да строи своя сграда, но именно заради тези "руини" строежът бе замразен. За частника може, но не и за държавната компания.
цитирай
20. parasol - Eто че и
27.05.2010 14:47
анонимен написа:
Тук се ожених. Хотелчето се води Бутиково, точно заради тези "руини".
Доколкото знам в съседство Националната Електрическа компания беше започнала да строи своя сграда, но именно заради тези "руини" строежът бе замразен. За частника може, но не и за държавната компания.


добри новини има! Да хилядите в семейния живот! ;)))
цитирай
21. lado - Прав си, аз мисля, че има и други н...
27.05.2010 17:16
parasol написа:
despinida написа:
Прав си, аз мисля, че има и други неопоменати руини...
И като сме на тази вълна,да попитам...Има ли издадена Карта (Енциклопедия) на археологическите културни паметници в България , представена през призмата на днешните исторически открития ? Която да е написана на достъпен и диалогичен (като за прости хора, към които се числя и аз), език. Да е изпълнена с интересни снимки, с триизмерни изгледи, снимани под различен ракурс... щото, май не съм виждала, или ако - да, то те са само "на парче".
Хех, а като се сетя, за проекта на подводната атракция, която беше предложена преди години, когато се прочу долината на тракийските фараони... още един метеорит, прелетял и угаснал над културно-историческия ни небосклон...:)


имат множество издания, но едва ли такава енциклопедия е направена. Тя би трябвало да бъде многотомна и да струва доста пари, но нали има други приоритети, най-вече голф игрища, хотели за мафиоти и т.н.




Най-добрите издания за праистория са на Хенриета Тодорова. Там съм и аз ,за по-близките до нас епохи нямам мнение и по-слабо ме интересуват. Но що се отнася за тракийските могили - има археологически карти на известните паметници, а броят им надминава 70 000 !!!(могили)
Само в трасето на петролопровода Бургас-Алекс. има хиляди подобни,които ще бъдат разрушени, ако трасето мине от там.
цитирай
22. lado - ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ПРОЕКТА „ИЗГР...
27.05.2010 17:20

ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ПРОЕКТА „ИЗГРАЖДАНЕ НА ПЕТРОЛОПРОВОД
БУРГАС – АЛЕКСАНДРОПОЛИС”
ВЪРХУ КУЛТУРНО-ИСТОРИЧЕСКОТО НАСЛЕДСТВО В РАЙОНА

РАМКА НА ПРОБЛЕМИТЕ

Трасето ще засегне 228 (двеста двадесет и осем) обекти, които са известни и включени в базата данни на Археологическия музей при БАН (виж списък на обектите).

Според състоянието на проучванията и експертни оценки на програмата “Археологическа на България” последната разполага с данни за около 15% от действителния брой на археологическите обекти в страната. Следователно, общият брой на археологически обекти, попадащи в 10-км. граница на трасето е приблизително 3500.

Необходими действия за етап 2

Според Европейската Конвенция за опазване на археологическото наследство, Законът за Паметниците на Културата и Музеите в България и Правилникът за провеждане на теренни археологически проучвания на територията на Република България необходимите действия по опазване на археологическите паметници през Етап 2 следва да бъдат:
и така нататък...
Ето линк за становището : http://images.ibox.bg/2009/07/20/269.doc
цитирай
23. parasol - Потресаващо!
27.05.2010 17:42
lado написа:

ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ПРОЕКТА „ИЗГРАЖДАНЕ НА ПЕТРОЛОПРОВОД
БУРГАС – АЛЕКСАНДРОПОЛИС”
ВЪРХУ КУЛТУРНО-ИСТОРИЧЕСКОТО НАСЛЕДСТВО В РАЙОНА

РАМКА НА ПРОБЛЕМИТЕ

Трасето ще засегне 228 (двеста двадесет и осем) обекти, които са известни и включени в базата данни на Археологическия музей при БАН (виж списък на обектите).

Според състоянието на проучванията и експертни оценки на програмата “Археологическа на България” последната разполага с данни за около 15% от действителния брой на археологическите обекти в страната. Следователно, общият брой на археологически обекти, попадащи в 10-км. граница на трасето е приблизително 3500.

Необходими действия за етап 2

Според Европейската Конвенция за опазване на археологическото наследство, Законът за Паметниците на Културата и Музеите в България и Правилникът за провеждане на теренни археологически проучвания на територията на Република България необходимите действия по опазване на археологическите паметници през Етап 2 следва да бъдат:
и така нататък...
Ето линк за становището : http://images.ibox.bg/2009/07/20/269.doc

цитирай
24. hatanasov - Арена
05.06.2010 23:28
Мястото е идеално за използване на "Арената" по предназначение.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: parasol
Категория: Изкуство
Прочетен: 1244622
Постинги: 1051
Коментари: 13035
Гласове: 35555